99. TEHETSÉGPONT
99. TEHETSÉGPONT

 „Hinnünk kell, hogy tehetségesek vagyunk valamiben és, hogy ezt a valamit bármi áron el kell érnünk.” (Curie)

A TEHETSÉG SOKSZÍNŰ>>

Bemutatkozó

Címoldal>>

​Galéria>>

 
Rendezvényeink
 
Tehetséggondozás kerületünkben
 
TÁMOP 3.4.4 PÁLYÁZAT
  1. Tehetségsegítő iskolai koordinátorok>
  2. Akkreditált továbbképzések>
  3. Érzékenyítő tréningek>

Pályázati kiírás

Szakkörök bemutatása

 
Akikre büszkék vagyunk
 
Tehetségnaptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Kapcsolat
 
A weblap látogatói
Indulás: 2009-04-21
 
HÍREK, PÁLYÁZATOK, INFORMÁCIÓK
HÍREK, PÁLYÁZATOK, INFORMÁCIÓK : 2012/03 - Gyermekolvasói ízlésformálás és olvasásra nevelés olvasópályázattal

2012/03 - Gyermekolvasói ízlésformálás és olvasásra nevelés olvasópályázattal

2012. március 13-án, a Lőrinci Nagykönyvtárban megrendezett könyvmolyok döntőjével zárult kerületünk nagyszabású, a gyermek és ifjúsági könyvek olvasását népszerűsítő pályázata, amelyre 18 általános iskola 500 tanulója nevezett be. A Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyűjtemény könyvtárostanár szaktanácsadója, dr. Szilágyiné Gálos Ildikó, 2011 szeptemberében hirdette meg - iskolai könyvtárosok bevonásával - az Olvasni jó! levelezős vetélkedőjét olvasó manók és könyvmolyok kategóriában, 8-14 éves gyerekeknek. Az olvasópályázat megálmodóját és szervezőjét kérdeztem a részletekről és tapasztalatairól.

 A díjkiosztó ünnepségről és molyok döntőjéről készült fotók>>


-     Ildikó már több éve foglalkozik a gyerekek olvasóvá nevelésével. Három évvel ezelőtt a Városkép is hírt adott módszertani könyvének bemutatójáról, amely pedagógusoknak, könyvtárosoknak és szülőknek ad útmutatást az olvasóvá válás folyamatáról kisiskolás korig. A múlt hónapban záruló pályázata azonban már a kiskamasz korosztályt is megcélozza. Mi indította olvasópályázata megszervezéséhez?

A 2010/2011-es tanévben egy kerületi olvasás- és médiaszokás vizsgálatot készítettünk könyvtárostanárok és pedagógusok bevonásával óvodás kortól 16 éves korig. Kíváncsi voltam arra, hogy az alapfokú oktatásban tanuló 3. és 7. osztályos diákok milyen könyveket olvasnak. Szomorúan vettem tudomásul, hogy a megkérdezett tanulók többsége csak kötelező irodalmat vesz kezébe azért, mert – válaszaik szerint - nem szeretnek olvasni. Ekkor határoztam el, hogy indítani fogok egy olyan levelezős formában zajló olvasópályázatot, melyben olyan gyermek és ifjúsági irodalmat ajánlok elolvasásra, melyek megfelelnek olvasási szintjüknek és életkori sajátosságaiknak. Feltételezésem szerint, a gyerekek többsége akkor válik motivált olvasóvá, ha nem kötelezőként, hanem saját döntése alapján, maga választhatja meg érdeklődése szerinti olvasmányát. Ezért egy olyan ajánlót készítettem, amely az oldalszámon és a címlapon kívül egy rövid ismertetőt is tartalmazott. A hatalmas gyermek és ifjúsági könyvkínálatból összesen 63 db-ot ajánlottam évfolyamonkénti bontásban, külön az alsósoknak és külön felsősöknek, de a két kategórián belül bármit választhattak a gyerekek. Legnagyobb meglepetésemre, az összes ajánlott könyvnek lett gazdája, így 63-féle feladatlapot készítettem a második fordulóhoz.

- Mi volt az első forduló feladata?

Olvasópályázatom nem egy hagyományos értelemben vett vetélkedő volt. Ugyanis nemcsak a választott könyv megértését célozta meg, hanem ennél jóval többet tűzött ki célul. Kíváncsi voltam a gyerekek első olvasmányélményére is, fogalmazási készségére és őszinte véleményükre. A feladat nem feltétlenül saját olvasmány leírását jelentette, ugyanis több alternatív lehetőség közül választhattak: így leírhatták, hogy kiskorukban melyik könyvből szerették, ha felolvastak nekik, de lehetett arról is írni, hogy melyik könyv volt az, amit elolvasva annyira megtetszett, hogy újra és újra kezükbe vennének. Mindkét témánál le kellett azt is írni, hogy mi tetszett a hallott vagy olvasott könyvben, és saját olvasmányként ki ajánlotta. De számítottam olyan olvasókra is, akiknek eddig nem volt igazi olvasmányélményük – vizsgálataink ezt is kimutatták – ezért kértem, írják le, mik voltak ennek okai.

250 alsós, s ugyanennyi felsős tanuló fogalmazásából sok tapasztalatot szereztem a gyerekek olvasmányélményéről és érdeklődési köréről, melynek kiértékelését és összegzését majd ezután fogom elvégezni.

- Az olvasópályázat miért tartott fél évig?

Egyrészt az 500 db anonim fogalmazás körültekintető, azonos szempontú kiértékelése sok időt vett igénybe, másrészt a második forduló feladatlapjai mellé még mindkét kategóriában kaptak a gyerekek plusz feladatot is, melynek elkészítése szintén időigényes volt. Olvasó manóknak a csapattárs ajánlása alapján kellett címlaptervet készíteni az ajánló könyvéről, így igazi kooperatív munka jöhetett létre ez év januárjában, a téli szünet után. 250 db címlaptervet kaptam, s több olyan magas színvonalú illusztrációk is érkeztek, melyek bármely könyvkiadónál is megállnák a helyüket. Természetesen őket külön is díjaztam. A könyvmolyoknál - a feladatlap megoldásán túl - kíváncsi voltam a könyvszerző alapos ismeretére (Regényes földrajz), valamint a könyvbéli szereplők pontos ismeretére is (Elveszett szereplők keresik a könyvüket). E két forduló kiértékelése február végére történt meg, s egy hónap állt a döntőbe jutott csapatok rendelkezésére, hogy felkészüljenek az előre kiadott témákból: a 3-4. évfolyamon a Négyszögletű Kerek Erdő, 5-6.évfolyamon A kisherceg, s 7-8. évfolyamnak pedig A bezzeg az én időmben c. Fehér Klára ifjúsági regényből.

- Kik jutottak a döntőbe, s milyen eredménnyel zárult március 8-án és 13-án?

A manók döntőjébe 8 iskola (a Bókay, a Kandó Téri, a Kassa Utcai, a Kastélydombi, a Piros, a Szenczi Molnár, Vajk-sziget és a Vörösmarty) 13 csapata jutott, míg a könyvmolyok 5–6. évfolyamán 4 iskola (a Piros, a Kandó Téri, a Darus, a Bókay), a 6-7. évfolyamon pedig 3 iskola (a Kondor, a Bókay és a Gulner). A csapatok a Kerület legjobb Olvasói Manói és a Kerület legjobb Könyvmolyai címért versengtek. Mindkét kitüntetett címet a Pestszentlőrinci Német Nemzetiségi Általános Iskola kapta a Betűfalók és a Könyvkukacok csapatával, melyben óriási szerepe volt iskolakönyvtárosuk, Góczi Ida lelkiismeretes felkészítő munkájának.

 

Az olvasópályázat végeredménye:

OLVASÓ MANÓK

I. helyezett: Pestszentlőrinci Német Nemzetiségi Általános Iskola – Betűfalók csapata

II. helyezett: Szenczi Molnár Albert Református Általános Iskola – Betűfalók csapata

III. helyezett: Szenczi Molnár Albert Református Általános Iskola – Álommanók csapata

KÖNYVMOLYOK

  • 5-6. évfolyamon

I. helyezett: Pestszentlőrinci Német Nemzetiségi Általános Iskola – Könyvkukacok csapata

II. helyezett: Kandó Téri Általános Iskola – Bölcs bagoly csapata

III. helyezett: Darus Utcai Általános Iskola – Szivárvány csapata

  • 6-7. évfolyamon

I. helyezett: Kondor Béla Általános Iskola – Bamby csapata

II. helyezett: Bókay Árpád Általános Iskola – Vegyes csapata

III. helyezett: Gulner Gyula Általános Iskola – Bölcsek csapata

Gratulálunk a győzteseknek!

 

 

 
Pontos idő
 
Regisztráció
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Tehetségkönyvtár
 
Tehetséggondozó Műhely
 
Iskolai tehetséggondozás
 
Fővárosi tehetségpontok

8Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete

8Messzehangzó Tábor Alapítvány

8Napkör Mentálhigiénés Alapítvány Tehetség Műhelye

8Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

8Matthias Corvinus Collegium

8KöMaL

8ELTE

8Grund Tehetségpont Bp. VIII.

8Berzsenyi Dániel Gimnázium

8Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet

8Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület

8Újbudai Pedagógia Intézet

8II. kerületi Pedagógiai Szolgáltató Központ

8Hubay Jenő Alapfokú Műészetoktatási Intézmény (XV. ker)

8Fazekas Mihály GImnázium

8ELTE - Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium

8Semmelweis Tehetségpont

8Gábor Dénes Tehetségpont

8Aranyelme Tehetséggondozó Egyesület

8Batthyány Ilona Általános Iskola

 
Művészeti iskoláink
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre