99. TEHETSÉGPONT
99. TEHETSÉGPONT

 „Hinnünk kell, hogy tehetségesek vagyunk valamiben és, hogy ezt a valamit bármi áron el kell érnünk.” (Curie)

A TEHETSÉG SOKSZÍNŰ>>

Bemutatkozó

Címoldal>>

​Galéria>>

 
Rendezvényeink
 
Tehetséggondozás kerületünkben
 
TÁMOP 3.4.4 PÁLYÁZAT
  1. Tehetségsegítő iskolai koordinátorok>
  2. Akkreditált továbbképzések>
  3. Érzékenyítő tréningek>

Pályázati kiírás

Szakkörök bemutatása

 
Akikre büszkék vagyunk
 
Tehetségnaptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Kapcsolat
 
A weblap látogatói
Indulás: 2009-04-21
 
Szakkörök
Szakkörök : Bábjáték

Bábjáték

  2010.10.26. 09:19

Foglalkozások tervezete:

  1. foglalkozás (november 8. hétfő 16,15 h)

a)     a csoport tagjainak ismerkedése: ismerkedési játékok

b)     kedvébresztés a szakköri élethez: a bábszakkör munkatervének megbeszélése

c)     bábtípusok megismerése

d)     rögtönzött jelenet előadása:

szokásrendszer kialakítása, gyermekek rögtönzése egyéni vállalkozás alapján, bábok kipróbálása, kézre húzása, mozgatása

 


 

  1. foglakozás (november 15. hétfő 16,15 h)

a)     kapcsolatteremtő (interakciós) játékok játszása

b)     hangzást felismerő játékok: mit hallasz, milyen hangulatot fejez ki a zene?

c)     alapmozgás előkészítése, ismétlése, járás, alaphelyzet, ujjgyakorlatok

d)     darabválasztás, a darab felolvasása, megismertetése

e)     otthoni feladat: zene, rajz –vázlat, valamint karakterrajz készítése ki-ki a maga tehetségi területében

 

  1. foglalkozás (november 22. hétfő 16,15 h)

a)     kapcsolatteremtő (interakciós) játékok

b)     lazító gyakorlatok, ujjgyakorlatok

c)     alapmozgások: ül, fekszik

d)     hangzó ritmusgyakorlatok

e)     a kapott otthoni feladat megbeszélése, kiértékelése

f)       beszélgetés a darabról

g)     otthoni feladat: javítani az előzőleg kapott feladatot, illetve továbbfejleszteni

 

  1. foglalkozás (november 29. hétfő 16,15 h)

a)     kapcsolaterősítő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok

c)     nyelvhelyességi gyakorlatok

d)     az otthoni feladat megbeszélése, további instrukciók, továbbfejlesztés

e)     animáció

f)       beszélgetés a darabról

 

  1. foglakozás (december 13. hétfő 16,15 h)

a)     mozgáskészség fejlesztése

b)     ujjgyakorlatok, alapmozgások: járás, alaphelyzet

c)     szereposztás

d)     beszélgetés a jellemekről, elképzelésük

e)     otthoni feladat az eddigi ujjgyakorlatok rendszeres végzése, szereptanulás

f)       zenei hangulatok zenehallgatás közben

 

  1. foglalkozás (január 3. hétfő 16,15 h)

a)     képzelőerő fejlesztő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok, alapmozgások: alvás, bejövetel, kimenetel

c)     a választott darab jellemeinek színei, hangjai, formái

d)     szereplők rajzolása, dalgyűjtés

e)     hanglejtési gyakorlatok

f)       otthoni feladat a karakterek rajzolása, zenei kifejezése, szereptanulás

 

  1. foglalkozás (január 10. hétfő 16,15 h)

a)     fantáziafejlesztő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok, alapmozgások: fordulás, kellékek mozgatása

c)     szereplők rajzolása, tervezés

d)     nyelvtörők mondása

e)     betlehemes népszokása

f)       zenehallgatás - zenélés-éneklés-zenei darabok bemutatása a hangszeren játszó gyermekek részére

g)     otthoni feladat: verstanulás, énektanulás, egy rajz elkészítése

 

  1. foglalkozás (január 17. hétfő 16,15 h)

a)     azonosulásra épülő lazító gyakorlatok

b)     alapmozgások, ujjgyakorlatok

c)     szereposztás véglegesítése

d)     a darab elemzése

e)     otthoni feladat: zenegyűjtés, hangeffektus-gyűjtés, háttérrajz készítése, szereplővázlat készítése, szereptanulás, verstanulás

 

  1. foglalkozás (január 24. hétfő 16,15 h)

a)     azonosulásra épülő lazító gyakorlatok

b)     ujjmozgások, mozgatás, alapmozgások

c)     olvasópróba

d)     otthoni feladat áttekintése, elemzése, további instrukciók megbeszélése

e)     otthoni feladat: élménygyűjtés a szereplők szerinti karakterek alapján

 

10.       foglalkozás (január 31. hétfő 16,15)

a)     képzelőerő fejlesztő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok, alapmozgások a saját szerepkörben

c)     olvasópróba, szövegtanulás

d)     otthoni feladat megbeszélése az élménygyűjtés feldolgozása, a zenegyűjtés, hangeffektus-gyűjtés, háttérrajz készítésének megbeszélése, felhasználandó elemek kiválasztása.

e)     Spontán játék a bábokkal

 

11.       foglalkozás (február 7. hétfő 16,15)

a)     azonosulásra épülő lazító gyakorlatok, pihentető, élénkítő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok, alapmozgások a saját szerepkörben

c)     beszélgetés a bábjáték műfaji sajátosságairól

d)     olvasópróba és spontán próbajáték

e)     felkészülés a bábszínházi látogatásra, megfigyelési szempontok megbeszélése

 

12.   foglalkozás (február 14. hétfő 16,15 h)

a)    fantáziafejlesztő gyakorlatok, játékok

b)    ujjgyakorlatok, alapmozgások a szerepkörben

c)    elemzőpróba

d)  bábkészítés elkezdése technika kiválasztása, a tervek áttekintése, felhasználása

e)  otthoni feladat:szereptanulás, énektanulás, zenetanulás, háttérrajz   készítés, bábtervezés

 

13.        foglalkozás (február 21. hétfő 16.15 h)

a)  ön- és társismereti játékok

b)  mímes-, szöveges improvizatív gyakorlatok

c)  bábkészítés, csiszolás, fejformálás, technikai ismeretek – szobrászkodás

d)  ujjgyakorlatok, alapmozgások

e)     otthoni feladat egy mese keresése, amit szívesen bemutatna a többieknek, indoklással, hogy miért tetszik a mese

 

14.        foglalkozás (március 7. hétfő 16,15 h)

a)     élethelyzet gyakorlatok, jellemvizsgálatok

b)     bábkészítés arcmintázás

c)     elemző próba, szövegtanulással

d)     etüdök játszása

e)     otthoni feladat: szövegtanulás

 

15.        foglalkozás (március 21. hétfő 16,15 h)

a)     mímes- szöveges improvizatív gyakorlatok, önismereti játékok

b)     bábkészítés összeállítás: a test és karok             

c)     elemző próba

d)     díszlettervezés

e)     otthoni feladat: díszlettervek készítése, díszletkészítés, zenei elemek gyűjtése, verstanulás hangsúlyozással és szövegtanulás

 

16.        foglalkozás (március 28. hétfő 16,15 h)

a)     képzelőerő fejlesztő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok, alapmozgások

c)     díszletkészítés

d)     elemző próba

e)     otthoni feladat: mivel tudnánk színesíteni az előadást?

 

17.      foglalkozás (április 4. hétfő 16,15 h)

a)     fantáziafejlesztő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok

c)     díszletállítás

d)     díszletállító próba

e)     etüdök játszása

f)       rendelkező próba

g)     hangzó ritmusgyakorlatok

h)     díszletjavítások, figurajavítások

 

18.       foglalkozás (április 11. hétfő 16,15 h)

a)     ujjgyakorlatok, alapmozgások

b)     emlékpróba

c)     pihentető-, élénkítő gyakorlatok

d)     összpróba

e)     főpróba /vendégekkel/

<p class="Mso

 
Pontos idő
 
Regisztráció
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Tehetségkönyvtár
 
Tehetséggondozó Műhely
 
Iskolai tehetséggondozás
 
Fővárosi tehetségpontok

8Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete

8Messzehangzó Tábor Alapítvány

8Napkör Mentálhigiénés Alapítvány Tehetség Műhelye

8Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

8Matthias Corvinus Collegium

8KöMaL

8ELTE

8Grund Tehetségpont Bp. VIII.

8Berzsenyi Dániel Gimnázium

8Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet

8Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület

8Újbudai Pedagógia Intézet

8II. kerületi Pedagógiai Szolgáltató Központ

8Hubay Jenő Alapfokú Műészetoktatási Intézmény (XV. ker)

8Fazekas Mihály GImnázium

8ELTE - Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium

8Semmelweis Tehetségpont

8Gábor Dénes Tehetségpont

8Aranyelme Tehetséggondozó Egyesület

8Batthyány Ilona Általános Iskola

 
Művészeti iskoláink
 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre