Tehetséges Kölyök Kreatív Szakkör
Patakfalvi Attiláné 2010.06.30. 09:43
Projektvezetője: Patakfalvi Attiláné
Helyszíne: Kastélydombi Általános Iskola
Cél-, feladat-, tevékenységrendszer-, a kreativitásba integrált tanulás várható eredményei:
- Kultúraátörökítés, hagyományápolás,
- Neveljen, megtanítson csodálkozni, felfedezni a szépet, értékeset alkotni,
- A gyermeket a művészet sokszínű hatása érje, inspirálja az alkotásra.
- Érzelmeit, gondolatait képes legyen alkotáson keresztül bemutatni.
- A gyermek igényévé válik a rendszabályok betartása, a közösségi magatartás, a másik alkotásainak, értékeinek elismerése, megbecsülése.
- Szívesen dolgozzanak a közösségért, bízzanak önmaguk képességében, tehetségében.
- Értsék környezetük jelzéseit, tapintatos kritikai észrevételeket tudjanak tenni.
- Meg tudják fogalmazni értékeiket, hiányosságaikat, reális önismerettel rendelkezzenek.
- Érvényesítsék kezdeményezőképességüket, rendelkeznek gazdag fantáziával.
A program cél-, feladat-, és tevékenységrendszere biztosítja:
- Az egyéni képességek kibontakoztatását, érdeklődési körnek megfelelően.
- További cél: a gyermekek alkalmazkodóképességének, a személyiségük akarati tényezőinek fejlesztése úgy, hogy közben érdeklődésüknek, képességeiknek megfelelően alkothassanak.
- Olyan szokásrend, magatartásforma elsajátítása, amelyek pozitívan befolyásolják a gyermekek közösségi kapcsolatát, együttműködését.
Nagyon fontosnak tartjuk, hiszen a tehetséges tanulók nehezebben illeszkednek be a közösségbe, gyakran magatartásproblémákkal küszködnek.
- Rendeltetésszerű eszközhasználat, szabályok kialakítása, betartása, egymás segítése a közös alkotás közben, kötelességüket teljesítik, munkájukkal kapcsolatban igényesek, szívesen vállalkoznak különleges megoldásokra, különleges technikákra, bátran kísérleteznek, élvezik a tapasztalatszerzést, az alkotó munka gyönyöreit
- Pozitív viszony kialakítása a természeti, emberi, tárgyi világ értékei iránt.
Feladat: A tehetséges gyermekek élmény- és fantáziavilágának változatos, szabad önkifejezésének lehetőséget biztosítani.
- A tér, forma, szín, alkotás, technikák, gazdagítása, esztétikai érzékenységük, nyitottságuk, igényességük, fantáziájuk fejlesztése, a tehetségük kibontakoztatása.
- Az alkotó tevékenység feltételeinek maximális biztosítása.
- A tevékenységek tartalmának, minőségének, technikáinak differenciált fejlesztésének lehetősége
A tevékenységekhez a differenciált szervezeti formák, technikai eszközök, anyagok, alakító, alkotó tevékenységek kialakítása, biztosítása:
- élményeiket, elképzeléseiket egyéni módon tudják a szakkör résztvevői megjeleníteni
- alkotásaikban a forma-, szín-, technikák gazdagsága jelenjen meg,
- örömet jelentsen számukra az egyéni és közös kompozíciók, plasztikai, egyéb alkotások létrehozása,
- esztétikai fogékonyságuk fejlődjön,
- alkotásaikat ízlésesen tudják elhelyezni kiállításokon, egyéb helyeken,
- tudnak a szép alkotásokban gyönyörködni, megfogalmazni gondolataikat, véleményeiket,
- tudjanak tapintatos értékítéletet mondani, beszélni az alkotásokról,
- alkotásaikkor készítenek játékokat, használati- és dísztárgyakat, ajándékokat, egyéb kellékeket, produktumokat.
|