99. TEHETSÉGPONT
99. TEHETSÉGPONT

 „Hinnünk kell, hogy tehetségesek vagyunk valamiben és, hogy ezt a valamit bármi áron el kell érnünk.” (Curie)

A TEHETSÉG SOKSZÍNŰ>>

Bemutatkozó

Címoldal>>

​Galéria>>

 
Rendezvényeink
 
Tehetséggondozás kerületünkben
 
TÁMOP 3.4.4 PÁLYÁZAT
  1. Tehetségsegítő iskolai koordinátorok>
  2. Akkreditált továbbképzések>
  3. Érzékenyítő tréningek>

Pályázati kiírás

Szakkörök bemutatása

 
Akikre büszkék vagyunk
 
Tehetségnaptár
2024. Július
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Kapcsolat
 
A weblap látogatói
Indulás: 2009-04-21
 
Szakkörök
Szakkörök : Scratch programozási környezet bemutatása szakköri foglalkozáson

Scratch programozási környezet bemutatása szakköri foglalkozáson

  2010.10.25. 23:23

Az informatikai tehetséggondozó műhelyünkbe várjuk azokat a kíváncsi, tanulni vágyó 10-12 éves gyermekeket, akik érdeklődnek az informatika, különösen a programozás iránt. A tehetségműhely foglalkozásain a Scratch programozási környezet bemutatásával, megismerésével foglalkozunk. Ezzel az ingyenes programozási környezettel játékokat, animációkat vagy meséket is készíthetsz.


A szakkör tervezett időpontja:

2010. november 9. 1430 – 1600

Jelentkezés: Ady Endre Általános Iskola – Tel: Tel: 293-36-63

Szakkörvezető:

Kovácsné Vereb Katalin

e-mail: kverebk@gmail.com

Időrendi ütemezés:

Óra

Óra címe

Óra anyaga

Követelmény

1-2.

Ismerkedés a Scratch környezettel

A program kezelésének és legfontosabb jellemzőinek bemutatása

A gyerek tudja megnyitni és kezelni a programot

Ismerje a hozzá kapcsolódó fogalmakat, elnevezéseket (szereplő, játéktér… stb.) Tudjon új projektet létrehozni; szereplőt betölteni, rajzolni, törölni; hátteret beilleszteni. Tudja elmenteni a munkáját.

3-4.

A szereplők mozgatása

Egyszerű mozgások és mozgatások megvalósítása. Szereplők jelmezeinek beállítása.

Tudjon szereplőket mozgatni, többféle mozgatást megvalósítani. Értse meg a jelmezváltás folyamatát.

5-6.

Ismétlődések 

 

A ciklusok működésének bemutatása. Mesekészítés számlálós és „mindig” ciklus használatával

Értse meg a ciklusok működését és tudja őket alkalmazni. Tudjon több szereplős projektet készíteni.

7-8.

Mesedíszítés

Párbeszédet és hangot tartalmazó mesék készítése.

Ismerje és tudja használni a kinézet parancscsoport parancsait. Tudjon hangokat illeszteni a projektbe.

9-10.

Algoritmuskészítés

Hétköznapi algoritmusok. Algoritmusok elemzése. Egyszerű algoritmusok készítése.

A gyerek tudjon egyszerű algoritmust készíteni és ábrázolni, tudjon folyamatábrát értelmezni.

11-12.

Elágazások

 

Üzenetküldés

Elágazások működésének bemutatása. Elágazást használó projekt készítése.

Az üzenetküldés fontosságának bemutatása. Az üzenetküldés használata.

Értse meg az elágazások működését és tudja használni őket. Legyen képes az új ismereteket beilleszteni az eddigiek közé.

Lássa be, miért fontos az üzenetküldés. Tudja használni az üzenetküldés adta lehetőségeket.

13-14.

A toll parancskészlet

A toll parancskészlet elemeinek bemutatása. „Teknőcgrafika”. Egyszerű rajzolóprogram készítése.

Tudja használni a parancskészlet elemeit. Tudjon egyszerű geometriai alakzatokat kirajzolni a képernyőre.

15-16.

Változók

A változó fogalmának ismertetése. Változók létrehozása, kezelése. Műveletek változókkal. Véletlen számok.

Értse meg a változó fogalmát. Tudjon változókat létrehozni, használni és törölni. Képes legyen műveleteket végezni változókkal, valamint speciális változókat használni (pl. óra). Tudja, mi az a véletlen szám és mire érdemes használni.

17-18.

Listák

A lista fogalmának és a listakezelő parancsoknak ismertetése. Összetettebb projekt készítése listák használatával.

Értse meg a lista fogalmát. Tudjon listákat létrehozni, használni és törölni. Tudja használni a listakezelő parancsokat.

19-20.

Saját projektek bemutatása

 

 

 

 

 

 
Pontos idő
 
Regisztráció
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Tehetségkönyvtár
 
Tehetséggondozó Műhely
 
Iskolai tehetséggondozás
 
Fővárosi tehetségpontok

8Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete

8Messzehangzó Tábor Alapítvány

8Napkör Mentálhigiénés Alapítvány Tehetség Műhelye

8Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

8Matthias Corvinus Collegium

8KöMaL

8ELTE

8Grund Tehetségpont Bp. VIII.

8Berzsenyi Dániel Gimnázium

8Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet

8Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület

8Újbudai Pedagógia Intézet

8II. kerületi Pedagógiai Szolgáltató Központ

8Hubay Jenő Alapfokú Műészetoktatási Intézmény (XV. ker)

8Fazekas Mihály GImnázium

8ELTE - Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium

8Semmelweis Tehetségpont

8Gábor Dénes Tehetségpont

8Aranyelme Tehetséggondozó Egyesület

8Batthyány Ilona Általános Iskola

 
Művészeti iskoláink
 

Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!