Szakkörök : Scratch programozási környezet bemutatása szakköri foglalkozáson |
Scratch programozási környezet bemutatása szakköri foglalkozáson
2010.10.25. 23:23
Az informatikai tehetséggondozó műhelyünkbe várjuk azokat a kíváncsi, tanulni vágyó 10-12 éves gyermekeket, akik érdeklődnek az informatika, különösen a programozás iránt. A tehetségműhely foglalkozásain a Scratch programozási környezet bemutatásával, megismerésével foglalkozunk. Ezzel az ingyenes programozási környezettel játékokat, animációkat vagy meséket is készíthetsz.
A szakkör tervezett időpontja:
2010. november 9. 1430 – 1600
Jelentkezés: Ady Endre Általános Iskola – Tel: Tel: 293-36-63
Szakkörvezető:
Kovácsné Vereb Katalin
e-mail: kverebk@gmail.com
Időrendi ütemezés:
Óra
|
Óra címe
|
Óra anyaga
|
Követelmény
|
1-2.
|
Ismerkedés a Scratch környezettel
|
A program kezelésének és legfontosabb jellemzőinek bemutatása
|
A gyerek tudja megnyitni és kezelni a programot
Ismerje a hozzá kapcsolódó fogalmakat, elnevezéseket (szereplő, játéktér… stb.) Tudjon új projektet létrehozni; szereplőt betölteni, rajzolni, törölni; hátteret beilleszteni. Tudja elmenteni a munkáját.
|
3-4.
|
A szereplők mozgatása
|
Egyszerű mozgások és mozgatások megvalósítása. Szereplők jelmezeinek beállítása.
|
Tudjon szereplőket mozgatni, többféle mozgatást megvalósítani. Értse meg a jelmezváltás folyamatát.
|
5-6.
|
Ismétlődések
|
A ciklusok működésének bemutatása. Mesekészítés számlálós és „mindig” ciklus használatával
|
Értse meg a ciklusok működését és tudja őket alkalmazni. Tudjon több szereplős projektet készíteni.
|
7-8.
|
Mesedíszítés
|
Párbeszédet és hangot tartalmazó mesék készítése.
|
Ismerje és tudja használni a kinézet parancscsoport parancsait. Tudjon hangokat illeszteni a projektbe.
|
9-10.
|
Algoritmuskészítés
|
Hétköznapi algoritmusok. Algoritmusok elemzése. Egyszerű algoritmusok készítése.
|
A gyerek tudjon egyszerű algoritmust készíteni és ábrázolni, tudjon folyamatábrát értelmezni.
|
11-12.
|
Elágazások
Üzenetküldés
|
Elágazások működésének bemutatása. Elágazást használó projekt készítése.
Az üzenetküldés fontosságának bemutatása. Az üzenetküldés használata.
|
Értse meg az elágazások működését és tudja használni őket. Legyen képes az új ismereteket beilleszteni az eddigiek közé.
Lássa be, miért fontos az üzenetküldés. Tudja használni az üzenetküldés adta lehetőségeket.
|
13-14.
|
A toll parancskészlet
|
A toll parancskészlet elemeinek bemutatása. „Teknőcgrafika”. Egyszerű rajzolóprogram készítése.
|
Tudja használni a parancskészlet elemeit. Tudjon egyszerű geometriai alakzatokat kirajzolni a képernyőre.
|
15-16.
|
Változók
|
A változó fogalmának ismertetése. Változók létrehozása, kezelése. Műveletek változókkal. Véletlen számok.
|
Értse meg a változó fogalmát. Tudjon változókat létrehozni, használni és törölni. Képes legyen műveleteket végezni változókkal, valamint speciális változókat használni (pl. óra). Tudja, mi az a véletlen szám és mire érdemes használni.
|
17-18.
|
Listák
|
A lista fogalmának és a listakezelő parancsoknak ismertetése. Összetettebb projekt készítése listák használatával.
|
Értse meg a lista fogalmát. Tudjon listákat létrehozni, használni és törölni. Tudja használni a listakezelő parancsokat.
|
19-20.
|
Saját projektek bemutatása
|
|
|
|