Bábjáték
2010.10.26. 09:19
Foglalkozások tervezete:
- foglalkozás (november 8. hétfő 16,15 h)
a) a csoport tagjainak ismerkedése: ismerkedési játékok
b) kedvébresztés a szakköri élethez: a bábszakkör munkatervének megbeszélése
c) bábtípusok megismerése
d) rögtönzött jelenet előadása:
szokásrendszer kialakítása, gyermekek rögtönzése egyéni vállalkozás alapján, bábok kipróbálása, kézre húzása, mozgatása
- foglakozás (november 15. hétfő 16,15 h)
a) kapcsolatteremtő (interakciós) játékok játszása
b) hangzást felismerő játékok: mit hallasz, milyen hangulatot fejez ki a zene?
c) alapmozgás előkészítése, ismétlése, járás, alaphelyzet, ujjgyakorlatok
d) darabválasztás, a darab felolvasása, megismertetése
e) otthoni feladat: zene, rajz –vázlat, valamint karakterrajz készítése ki-ki a maga tehetségi területében
- foglalkozás (november 22. hétfő 16,15 h)
a) kapcsolatteremtő (interakciós) játékok
b) lazító gyakorlatok, ujjgyakorlatok
c) alapmozgások: ül, fekszik
d) hangzó ritmusgyakorlatok
e) a kapott otthoni feladat megbeszélése, kiértékelése
f) beszélgetés a darabról
g) otthoni feladat: javítani az előzőleg kapott feladatot, illetve továbbfejleszteni
- foglalkozás (november 29. hétfő 16,15 h)
a) kapcsolaterősítő gyakorlatok
b) ujjgyakorlatok
c) nyelvhelyességi gyakorlatok
d) az otthoni feladat megbeszélése, további instrukciók, továbbfejlesztés
e) animáció
f) beszélgetés a darabról
- foglakozás (december 13. hétfő 16,15 h)
a) mozgáskészség fejlesztése
b) ujjgyakorlatok, alapmozgások: járás, alaphelyzet
c) szereposztás
d) beszélgetés a jellemekről, elképzelésük
e) otthoni feladat az eddigi ujjgyakorlatok rendszeres végzése, szereptanulás
f) zenei hangulatok zenehallgatás közben
- foglalkozás (január 3. hétfő 16,15 h)
a) képzelőerő fejlesztő gyakorlatok
b) ujjgyakorlatok, alapmozgások: alvás, bejövetel, kimenetel
c) a választott darab jellemeinek színei, hangjai, formái
d) szereplők rajzolása, dalgyűjtés
e) hanglejtési gyakorlatok
f) otthoni feladat a karakterek rajzolása, zenei kifejezése, szereptanulás
- foglalkozás (január 10. hétfő 16,15 h)
a) fantáziafejlesztő gyakorlatok
b) ujjgyakorlatok, alapmozgások: fordulás, kellékek mozgatása
c) szereplők rajzolása, tervezés
d) nyelvtörők mondása
e) betlehemes népszokása
f) zenehallgatás - zenélés-éneklés-zenei darabok bemutatása a hangszeren játszó gyermekek részére
g) otthoni feladat: verstanulás, énektanulás, egy rajz elkészítése
- foglalkozás (január 17. hétfő 16,15 h)
a) azonosulásra épülő lazító gyakorlatok
b) alapmozgások, ujjgyakorlatok
c) szereposztás véglegesítése
d) a darab elemzése
e) otthoni feladat: zenegyűjtés, hangeffektus-gyűjtés, háttérrajz készítése, szereplővázlat készítése, szereptanulás, verstanulás
- foglalkozás (január 24. hétfő 16,15 h)
a) azonosulásra épülő lazító gyakorlatok
b) ujjmozgások, mozgatás, alapmozgások
c) olvasópróba
d) otthoni feladat áttekintése, elemzése, további instrukciók megbeszélése
e) otthoni feladat: élménygyűjtés a szereplők szerinti karakterek alapján
10. foglalkozás (január 31. hétfő 16,15)
a) képzelőerő fejlesztő gyakorlatok
b) ujjgyakorlatok, alapmozgások a saját szerepkörben
c) olvasópróba, szövegtanulás
d) otthoni feladat megbeszélése az élménygyűjtés feldolgozása, a zenegyűjtés, hangeffektus-gyűjtés, háttérrajz készítésének megbeszélése, felhasználandó elemek kiválasztása.
e) Spontán játék a bábokkal
11. foglalkozás (február 7. hétfő 16,15)
a) azonosulásra épülő lazító gyakorlatok, pihentető, élénkítő gyakorlatok
b) ujjgyakorlatok, alapmozgások a saját szerepkörben
c) beszélgetés a bábjáték műfaji sajátosságairól
d) olvasópróba és spontán próbajáték
e) felkészülés a bábszínházi látogatásra, megfigyelési szempontok megbeszélése
12. foglalkozás (február 14. hétfő 16,15 h)
a) fantáziafejlesztő gyakorlatok, játékok
b) ujjgyakorlatok, alapmozgások a szerepkörben
c) elemzőpróba
d) bábkészítés elkezdése technika kiválasztása, a tervek áttekintése, felhasználása
e) otthoni feladat:szereptanulás, énektanulás, zenetanulás, háttérrajz készítés, bábtervezés
13. foglalkozás (február 21. hétfő 16.15 h)
a) ön- és társismereti játékok
b) mímes-, szöveges improvizatív gyakorlatok
c) bábkészítés, csiszolás, fejformálás, technikai ismeretek – szobrászkodás
d) ujjgyakorlatok, alapmozgások
e) otthoni feladat egy mese keresése, amit szívesen bemutatna a többieknek, indoklással, hogy miért tetszik a mese
14. foglalkozás (március 7. hétfő 16,15 h)
a) élethelyzet gyakorlatok, jellemvizsgálatok
b) bábkészítés arcmintázás
c) elemző próba, szövegtanulással
d) etüdök játszása
e) otthoni feladat: szövegtanulás
15. foglalkozás (március 21. hétfő 16,15 h)
a) mímes- szöveges improvizatív gyakorlatok, önismereti játékok
b) bábkészítés összeállítás: a test és karok
c) elemző próba
d) díszlettervezés
e) otthoni feladat: díszlettervek készítése, díszletkészítés, zenei elemek gyűjtése, verstanulás hangsúlyozással és szövegtanulás
16. foglalkozás (március 28. hétfő 16,15 h)
a) képzelőerő fejlesztő gyakorlatok
b) ujjgyakorlatok, alapmozgások
c) díszletkészítés
d) elemző próba
e) otthoni feladat: mivel tudnánk színesíteni az előadást?
17. foglalkozás (április 4. hétfő 16,15 h)
a) fantáziafejlesztő gyakorlatok
b) ujjgyakorlatok
c) díszletállítás
d) díszletállító próba
e) etüdök játszása
f) rendelkező próba
g) hangzó ritmusgyakorlatok
h) díszletjavítások, figurajavítások
18. foglalkozás (április 11. hétfő 16,15 h)
a) ujjgyakorlatok, alapmozgások
b) emlékpróba
c) pihentető-, élénkítő gyakorlatok
d) összpróba
e) főpróba /vendégekkel/
<p class="Mso
|