99. TEHETSÉGPONT
99. TEHETSÉGPONT

 „Hinnünk kell, hogy tehetségesek vagyunk valamiben és, hogy ezt a valamit bármi áron el kell érnünk.” (Curie)

A TEHETSÉG SOKSZÍNŰ>>

Bemutatkozó

Címoldal>>

​Galéria>>

 
Rendezvényeink
 
Tehetséggondozás kerületünkben
 
TÁMOP 3.4.4 PÁLYÁZAT
  1. Tehetségsegítő iskolai koordinátorok>
  2. Akkreditált továbbképzések>
  3. Érzékenyítő tréningek>

Pályázati kiírás

Szakkörök bemutatása

 
Akikre büszkék vagyunk
 
Tehetségnaptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Kapcsolat
 
A weblap látogatói
Indulás: 2009-04-21
 
Szakkörök
Szakkörök : Bábjáték

Bábjáték

  2010.10.26. 09:19

Foglalkozások tervezete:

  1. foglalkozás (november 8. hétfő 16,15 h)

a)     a csoport tagjainak ismerkedése: ismerkedési játékok

b)     kedvébresztés a szakköri élethez: a bábszakkör munkatervének megbeszélése

c)     bábtípusok megismerése

d)     rögtönzött jelenet előadása:

szokásrendszer kialakítása, gyermekek rögtönzése egyéni vállalkozás alapján, bábok kipróbálása, kézre húzása, mozgatása

 


 

  1. foglakozás (november 15. hétfő 16,15 h)

a)     kapcsolatteremtő (interakciós) játékok játszása

b)     hangzást felismerő játékok: mit hallasz, milyen hangulatot fejez ki a zene?

c)     alapmozgás előkészítése, ismétlése, járás, alaphelyzet, ujjgyakorlatok

d)     darabválasztás, a darab felolvasása, megismertetése

e)     otthoni feladat: zene, rajz –vázlat, valamint karakterrajz készítése ki-ki a maga tehetségi területében

 

  1. foglalkozás (november 22. hétfő 16,15 h)

a)     kapcsolatteremtő (interakciós) játékok

b)     lazító gyakorlatok, ujjgyakorlatok

c)     alapmozgások: ül, fekszik

d)     hangzó ritmusgyakorlatok

e)     a kapott otthoni feladat megbeszélése, kiértékelése

f)       beszélgetés a darabról

g)     otthoni feladat: javítani az előzőleg kapott feladatot, illetve továbbfejleszteni

 

  1. foglalkozás (november 29. hétfő 16,15 h)

a)     kapcsolaterősítő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok

c)     nyelvhelyességi gyakorlatok

d)     az otthoni feladat megbeszélése, további instrukciók, továbbfejlesztés

e)     animáció

f)       beszélgetés a darabról

 

  1. foglakozás (december 13. hétfő 16,15 h)

a)     mozgáskészség fejlesztése

b)     ujjgyakorlatok, alapmozgások: járás, alaphelyzet

c)     szereposztás

d)     beszélgetés a jellemekről, elképzelésük

e)     otthoni feladat az eddigi ujjgyakorlatok rendszeres végzése, szereptanulás

f)       zenei hangulatok zenehallgatás közben

 

  1. foglalkozás (január 3. hétfő 16,15 h)

a)     képzelőerő fejlesztő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok, alapmozgások: alvás, bejövetel, kimenetel

c)     a választott darab jellemeinek színei, hangjai, formái

d)     szereplők rajzolása, dalgyűjtés

e)     hanglejtési gyakorlatok

f)       otthoni feladat a karakterek rajzolása, zenei kifejezése, szereptanulás

 

  1. foglalkozás (január 10. hétfő 16,15 h)

a)     fantáziafejlesztő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok, alapmozgások: fordulás, kellékek mozgatása

c)     szereplők rajzolása, tervezés

d)     nyelvtörők mondása

e)     betlehemes népszokása

f)       zenehallgatás - zenélés-éneklés-zenei darabok bemutatása a hangszeren játszó gyermekek részére

g)     otthoni feladat: verstanulás, énektanulás, egy rajz elkészítése

 

  1. foglalkozás (január 17. hétfő 16,15 h)

a)     azonosulásra épülő lazító gyakorlatok

b)     alapmozgások, ujjgyakorlatok

c)     szereposztás véglegesítése

d)     a darab elemzése

e)     otthoni feladat: zenegyűjtés, hangeffektus-gyűjtés, háttérrajz készítése, szereplővázlat készítése, szereptanulás, verstanulás

 

  1. foglalkozás (január 24. hétfő 16,15 h)

a)     azonosulásra épülő lazító gyakorlatok

b)     ujjmozgások, mozgatás, alapmozgások

c)     olvasópróba

d)     otthoni feladat áttekintése, elemzése, további instrukciók megbeszélése

e)     otthoni feladat: élménygyűjtés a szereplők szerinti karakterek alapján

 

10.       foglalkozás (január 31. hétfő 16,15)

a)     képzelőerő fejlesztő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok, alapmozgások a saját szerepkörben

c)     olvasópróba, szövegtanulás

d)     otthoni feladat megbeszélése az élménygyűjtés feldolgozása, a zenegyűjtés, hangeffektus-gyűjtés, háttérrajz készítésének megbeszélése, felhasználandó elemek kiválasztása.

e)     Spontán játék a bábokkal

 

11.       foglalkozás (február 7. hétfő 16,15)

a)     azonosulásra épülő lazító gyakorlatok, pihentető, élénkítő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok, alapmozgások a saját szerepkörben

c)     beszélgetés a bábjáték műfaji sajátosságairól

d)     olvasópróba és spontán próbajáték

e)     felkészülés a bábszínházi látogatásra, megfigyelési szempontok megbeszélése

 

12.   foglalkozás (február 14. hétfő 16,15 h)

a)    fantáziafejlesztő gyakorlatok, játékok

b)    ujjgyakorlatok, alapmozgások a szerepkörben

c)    elemzőpróba

d)  bábkészítés elkezdése technika kiválasztása, a tervek áttekintése, felhasználása

e)  otthoni feladat:szereptanulás, énektanulás, zenetanulás, háttérrajz   készítés, bábtervezés

 

13.        foglalkozás (február 21. hétfő 16.15 h)

a)  ön- és társismereti játékok

b)  mímes-, szöveges improvizatív gyakorlatok

c)  bábkészítés, csiszolás, fejformálás, technikai ismeretek – szobrászkodás

d)  ujjgyakorlatok, alapmozgások

e)     otthoni feladat egy mese keresése, amit szívesen bemutatna a többieknek, indoklással, hogy miért tetszik a mese

 

14.        foglalkozás (március 7. hétfő 16,15 h)

a)     élethelyzet gyakorlatok, jellemvizsgálatok

b)     bábkészítés arcmintázás

c)     elemző próba, szövegtanulással

d)     etüdök játszása

e)     otthoni feladat: szövegtanulás

 

15.        foglalkozás (március 21. hétfő 16,15 h)

a)     mímes- szöveges improvizatív gyakorlatok, önismereti játékok

b)     bábkészítés összeállítás: a test és karok             

c)     elemző próba

d)     díszlettervezés

e)     otthoni feladat: díszlettervek készítése, díszletkészítés, zenei elemek gyűjtése, verstanulás hangsúlyozással és szövegtanulás

 

16.        foglalkozás (március 28. hétfő 16,15 h)

a)     képzelőerő fejlesztő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok, alapmozgások

c)     díszletkészítés

d)     elemző próba

e)     otthoni feladat: mivel tudnánk színesíteni az előadást?

 

17.      foglalkozás (április 4. hétfő 16,15 h)

a)     fantáziafejlesztő gyakorlatok

b)     ujjgyakorlatok

c)     díszletállítás

d)     díszletállító próba

e)     etüdök játszása

f)       rendelkező próba

g)     hangzó ritmusgyakorlatok

h)     díszletjavítások, figurajavítások

 

18.       foglalkozás (április 11. hétfő 16,15 h)

a)     ujjgyakorlatok, alapmozgások

b)     emlékpróba

c)     pihentető-, élénkítő gyakorlatok

d)     összpróba

e)     főpróba /vendégekkel/

<p class="Mso

 
Pontos idő
 
Regisztráció
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Tehetségkönyvtár
 
Tehetséggondozó Műhely
 
Iskolai tehetséggondozás
 
Fővárosi tehetségpontok

8Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete

8Messzehangzó Tábor Alapítvány

8Napkör Mentálhigiénés Alapítvány Tehetség Műhelye

8Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

8Matthias Corvinus Collegium

8KöMaL

8ELTE

8Grund Tehetségpont Bp. VIII.

8Berzsenyi Dániel Gimnázium

8Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet

8Psalmus Humanus Művészetpedagógiai Egyesület

8Újbudai Pedagógia Intézet

8II. kerületi Pedagógiai Szolgáltató Központ

8Hubay Jenő Alapfokú Műészetoktatási Intézmény (XV. ker)

8Fazekas Mihály GImnázium

8ELTE - Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium

8Semmelweis Tehetségpont

8Gábor Dénes Tehetségpont

8Aranyelme Tehetséggondozó Egyesület

8Batthyány Ilona Általános Iskola

 
Művészeti iskoláink
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!